Dlaczego nie masz efektów skoro ćwiczysz?

Dlaczego nie chudnę w tak szybkim tempie w jakim bym chciał? Dziwienie się, że trening siłowy nie przynosi mi efektów oraz codzienne mierzenie bicepsów, które wcale się nie zwiększają, może być demotywujące. Większość ludzi właśnie z powodu braku efektów porzuca pracę nad sobą lub pracę nad własną sylwetką i zdrowiem, ponieważ efektów chcą już, jakby można było je kupić… W tym artykule chcę Ci przybliżyć proces jaki zachodzi podczas pracy nad swoją sylwetką oraz dlaczego nie masz wciąż efektów, o których marzysz.

1. OKRESY BEZ POSTĘPÓW

two-face-635837_640

W treningu siłowym jest coś takiego jak „okresy bez postępów”. Są to okresy podczas, których nie widzisz żadnej zmiany w swojej sylwetce, ani sile… Często podczas tego typu okresów tracisz całkowicie motywację i jesteś sfrustrowany. Poruszam tę sytuację w tym artykule ponieważ bardzo mało osób o niej wspomina, oczywiście taka sytuacja jest rzadkością kiedy bierzesz suplementy tonami i pakujesz w siebie inne specyfiki, ja natomiast jestem wielkim orędownikiem zdrowego odżywiania się i ćwiczenia w sposób naturalny. W ten sposób okresy bez postępów to naturalna i normalna rzecz. Mało tego „okres bez postępów” to tylko iluzja, ponieważ z każdym powtórzeniem jakie wykonujesz ćwicząc, Twoje stawy, ścięgna i mięśnie rozwijają się i zarazem się wzmacniają. Nie widzisz tego ponieważ zachodzi to wewnątrz Ciebie! Nie minie tydzień lub dwa, a efekty zewnętrzne będą oszałamiające i będziesz zdumiony tym co osiągasz.

2. ODPOWIEDNIE ODŻYWIANIE

fruits-601742_640

Aby zażegnać błędne koło braku efektów, należy poznać techniki zdrowego odżywiania się, odpowiednio łączyć pokarmy i zrezygnować ze śmieciowego jedzenia, które w niczym nie pomaga, a szkodzi. Po tym jak już dowiesz się co to jest wartościowy pokarm i zaczniesz go odpowiednio łączyć, możesz zacząć świadomie dobierać posiłki podczas dni, w które ćwiczysz. Czyli praktycznie rzecz ujmując nie polecam żadnych wymyślnych diet, generalnie pamiętaj o wartościowym pokarmie węglowodanowym przed treningiem, zjedzonym co najmniej pół godziny przed. Podczas treningu pij odpowiednie ilości wody, a po treningu koniecznie zjedz pokarm białkowy w dużej ilości, ale odpowiednio połączony. Oczywiście przedstawiam przykład budowania sylwetki, jeśli chcesz szybko schudnąć to przed treningiem nie jedz, niech organizm spala tłuszcz i koniecznie nie zapominaj w takim wypadku o codziennym biegu.

3. ZAINWESTOWANIE CZASU

clock-95330_1280

Bolączka wszystkich napaleńców, którzy marzą o szybkich efektach i sylwetkach rodem z Hollywood. Przykro mi, jeśli chcesz w sposób naturalny wykształcić wspaniała sylwetkę bohatera rodem z filmu „300”, niestety nie będzie tak różowo. Potrzebujesz co najmniej roku, jeśli marzysz dokładnie o takiej samej sylwetce jak Leonidas zainwestuj 3 lub 4 lata. Obalamy mity! Oczywiście możesz iść na siłownię wspomóc biznes suplementowy i osiągnąć wielkie wyniki w krótszym czasie, ale i na to potrzeba go stosunkowo dużo. Wszystko co wartościowe wymaga pracy, pracy i jeszcze raz pracy, a to zajmuje czas, czas i jeszcze raz czas! To najtrudniej zrozumieć, że sukces w jakiejkolwiek dziedzinie wymaga czasu, i to w cholerę czasu! Jeśli dotarło do Ciebie o czym piszę to zabieraj się za trening i wydawaj swoje sekundy najlepiej jak możesz, gdyż trening to jedna z najwspanialszych rzeczy jakie możesz robić w swoim życiu.

Autor: Łukasz Kafel 
Źródło: Na podstawie szkolenia "Zdrowe i długie życie

Interesuje Cię ten temat? KLIKNIJ TUTAJ!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.